FEDMA regretă pierderea oportunității de a discuta cazul regulamentului ce vizează protecția datelor în Parlamentul European.

Pe 26 octombrie Parlamentul European de la Strasbourg confirmă mandatul pentru negocierea termenilor prevăzuți de regulamentul referitor la protecția și confidențialitatea datelor în mediul online.

„Acest lucru semnifică excluderea posibilității Parlamentului European de a purta discuții ulterioare pe baza regulamentului. La fel de importanta era includerea unor amendamente care să echilibreze conținutul regulamentului. LIBE a propus în acest document anumite prevederi mult prea stricte, care ar putea cauza un dezechilibru major în Europa, atat pentru consumatori, cât și pentru producători.

Un aspect foarte important îl reprezintă consimțămantul cerut în cazul marketingului de tip B2B. Acesta ar fi în detrimentul economiei, va împiedica existența concurenței și va face dificilă intrarea pe piață a noilor companii. Din punctul nostru de vedere, este dezamagitor că Parlamentul European nu a putut să gasească o cale de mijloc între adoptarea unor măsuri pentru protejarea datelor cetățenilor și dezvoltarea economiei în mediul digital.” , a spus Chris Combemale, Vicepreședintele FEDMA.
Deputații din grupurile ECR și PPE au cerut votarea mandatului din partea întreagii ședințe plenare, după votul realizat pe marginea raportului susținut de reprezentantul MEP, Marju Lauristin, în cadrul Comisiei LIBE.

În ciuda diferitelor modificări discutate în cursul verii, versiunea compromisă a raportului include multe prevederi restrictive, care ar putea avea un impact crucial asupra industriei de marketing direct, precum și asupra publicității, mass-media, serviciilor digitale și inovațiilor viitoare.

„Regulamentul pentru protecția datelor este o oportunitate de a crea un mediu digital agreabil care să includă toate cele șase baze de date pentru procesarea datelor. Din nefericire, raportul LIBE se concentrează exclusiv pe consimțământ și omite orice mențiune legată de interes, în schimb optează pentru un cadru juridic foarte strict pentru sectoarele de publicitate directă și bazate pe date. Acest lucru ar putea să aducă protectia de date in mediul online la acelasi nivel cu GDPR și în conformitate cu principiul responsabilității, să permită întreprinderilor să își evalueze propriile procese pe care ar dori să le utilizeze. Actuala poziție a raportului nu va mai permite companiilor europene digitale și media să furnizeze acces liber la informații și servicii prin venituri din publicitate, ceea ce va afecta atât întreprinderile, cât și cetatenii “, a spus dr. Sachiko Scheuing, Vicepreședintele FEDMA.

FEDMA cauta să continue să se implice în seria de discuții dinte Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene.

Sursa: www.fedma.org

Publicat pe 26 Octombrie 2017

2018-02-02T15:50:49+00:00