Pe 9 noiembrie, Platforma pentru protecția datelor private a Parlamentului European a organizat o sesiune cu tema “Track or Treat!” Behavioural targeting and online privacy’  , în cadrul IAPP – Congresul pentru protecția datelor în Europa. Evenimentul găzduit de deputatul european Sophie in’t Veld s-a axat pe analiza stadiului actual al regulamentului privind confidențialitatea în mediul electronic. Mathilde Fiquet, directorul FEDMA pentru Afaceri Juridice din cadrul UE, a fost invitată să vorbească în cadrul evenimenului și să prezinte poziția industriei de marketing direct.

Mathilde Fiquet a subliniat îngrijorarea cu privire la propunerea dezechilibrată a regulamentului ce vizează confidențialitatea în mediul electronic. FEDMA a subliniat că este esențial să se obțină un echilibru între furnizarea de informații și controlul utilizatorului asupra confidențialității și datelor sale într-un mod neîngrădit, fără a afecta experiența online a acestuia, și care să permită continuarea dezvoltării activității în mediul digital.

FEDMA a făcut observații speciale cu privire la problema consimțământului în regulamentul propus:

„Consimțământul aduce siguranța utilizatorului, lucru de care întreprinderea trebuie să fie mai responsabilă prin dezvoltarea GDPR.

Fiecare dintre aceste companii de pe internet ar trebui să fie în măsură să ceară consimțământul, dacă este cerut de lege. „Nu urmăriți” nu înseamna „Nu întrebați”.

Dificultățile din punct de vedere tehnic incluse în consimțământ sunt legate de întregul lanț de companii din industria de marketing și publicitate.

FEDMA a mai remarcat, de asemenea, că industria de marketing direct a avut multe alte nelămuriri în ceea ce privește regulamentul, dincolo de consimțământul și urmărirea datelor, dar a discuțiile nu au continuat în acest sens.

Sophie In’t Veld, care a participat activ la raportul LIBE privind ePrivacy, a subliniat încă o dată poziția sa fermă conform căreia confidențialitatea este un drept fundamental, motiv pentru care nu este nevoie de dicuții elaborate pe acest subiect. Alaturi de mulți alții a fost și Gina Neff, cercetător la Oxford Internet Institute, care a declarat că este nevoie să se creeze date bazate pe preferintele utilizatorilor. Mai mult decât atât, Catherine Armitage, directorul general al Afacerilor Publice la WFA, a prezentat punctul de vedere al agenților de publicitate și Raegan MacDonald, șeful politicii publice UE din partea Mozilla, și-a exprimat poziția din punctul de vedere al administratorilor de browsere.

Audiența sesiunii Platformei de confidențialitate a fost foarte receptivă, în special în ceea ce privește poziția FEDMA privind regulamentul. Numeroase întrebări adresate grupului au atins  problema interesului legitim, precum și absența unei ierarhizăari a temeiurilor juridice incluse în GDPR pentru a procesa date, contestând ideea că acest consimțământ este superior.

Sursa: www.fedma.org

Publicat pe 7 Decembrie 2017