Versiunea de început a regulamentului privind confidențialitatea în mediul online are ca scop creșterea încrederii și securității în Piața Unică Digitală. De asemenea, un obiectiv important este și acela de a ajuta utilizatorii europeni să își poată controla confidențialitatea în mediul online.

În orice caz, actuala lege propusă de Comisia Europeană poate să înrăutățească experiența utilizatorului european, care va beneficia de mai puține informații și servicii în mod gratuit, mai puțină diversitate media și acces la aplicații inovative, dar și mai multe semne de întrebare în ceea ce privește nevoia constantă de aprobare pentru partajarea datelor.

FEDMA, împreună cu mai multe asociații din sectorul publicitar, a dorit să comunice decidenților din Parlament rolul publicității în economia digitală și importanța unui cadru legislativ echilibrat.

Campania “LikeABadMovie” demonstrează impactul pe care instituirea unui astfel de regulament l-ar putea avea prin 4 trailere, arătând cum se va schimba lumea digitală pentru consumatori în urma aplicării acestor noi reguli:

1.App-ocalypse 

Firmele importante din spatele celor mai cunoscute aplicații din lume se bazează adesea pe veniturile din publicitate pentru a beneficia gratuit de aplicații și pentru a-și mări companiile. Fără aceasta, modelul pe care se bazează afacerile lor se va destrăma. Veniturile scăzute vor însemna reducerea numărului de companii, iar în final, vor exista mai puține aplicații pentru consumatori.

2.Wake up. Pay up.

Europenii preferă să acceseze conținut și servicii în mod gratuit, însa fără venituri provenite din partajarea de date, accesul gratuit către acestea va fi din ce în ce mai redus. De la o zi la alta, consumatorilor li s-ar putea cere să platească pentru aceste servicii sau vor fi privați de ele.

3.True or false?

Veniturile provenite din publicitate ajută la creșterea calității jurnalismului. Prin eliminarea acestor venituri, o mare parte din conținutul  media va fi diminuat. Un număr mare de editori independenți va începe să scadă numărul de articole publicate, alții dispărând definitive din acest sector. Pentru consumatori, acest lucru înseamnă o sursă mult mai saracă de informație și de diversitate în opinii.

4. Mr. Happy

Reforma propusă va face utilizatorii să își seteze confidențialitatea pentru fiecare dintre site-urile pe care le accesează, pe fiecare browser în parte, dar și pe fiecare dispozitiv utilizat. În urma unui număr atat de mare de întrebări, consumatorii vor deveni confuzi și nu vor întelege ce înseamnă, de fapt, “acordarea acordului”.

Campania include și o alternativă de final, arătând care sunt măsurile ce vor împiedica impactul negativ al regulamentului în rândul consumatorilor europeni.

Industria sugerează persoanelor responsabile cu decizia în vederea aplicării acestui regulament să atenueze pagubele prin includerea altor motive ce duc la necesitatea prelucrării  datelor (de exemplu, interes legitim), prin încurajarea consumatorilor să fie mai bine informați, dar și prin corelarea conținutului din regulament cu GDPR.

Sursa: www.fedma.org

Publicat pe 12 Octombrie 2017